domingo, 6 de junio de 2010

Vallfornes - La Calma - Collformic

Després d’uns dies d’inactivitat tornem a la càrrega. Aquestes 3 setmanes la veritat es que no ens hem ajuntat gaire, per una raó o una altre les sortides setmanals eren de 2/3 persones. La setmana que ve ens hem inscrit a la pedalada que organitza el CC de Cardedeu i hem volgut anar a fer un test a veure com responen les cames i llavors un cop allà ja cadascú que triï la que més li interessi la curta (20km) o la llarga (40km). El test ha estat exigent.
Amb l’ incorporació del Garmin com a animal de companyia s’obren un ventall immens de rutes a fer per la zona. Les descarregues de cicloide la ruta la carregues al bixo i go! Ahir es el que vam fer.
Sortida a les 8am de la Octano, realment massa tard, ja comença a fer una calor horrible, pel meu estómac ha passat una torrada a seques (vaig progressant) però m’enduc força provisions, el dia espectacular, perfecte per gaudir d’una excel•lent jornada!

Un cop a la Octano en Pau truca q s’ha dormit o_o i que passem per casa seva i continuem la ruta des d’allà. Modifiquem el traçat una mica però cap problema, l’enganxarem més endavant. En Jordi Monrabà ens acompanya, ell ja ha sortit, es un tio q va d’hora, un cop recollim en Pau fem la pujada de can Pou Alt i en Monrabà acaba de fer la ruta agafant un altre camí, fins després!! Seguim el garmin i arribem a Sant Antoni de Vilamajor on travessem el poble i per carretera arribem a Cànoves. Un cop a Cànoves agafem direcció al Parc de Montseny i arribem al peu de la muntanya on hi ha els cartells indicadors, la cadena perquè no passin els cotxes i quedem que cadascú pugi al seu ritme que ens anirem trobant a les cruïlles.

Deu ni do la gent que fa aquesta ruta a peu o amb bici, realment hi ha vistes molt guapes i es un bon lloc on passar el dissabte. Abans de començar la primera pujada rompedora (ells ja l’havien fet, jo no) em diuen que quedem a dalt, ens esperem q després planeja i anem junts, jo i l’Esteve anem tirant i arribem tot fent fotos de la pujada i del pantà de Vallfornés.

Un cop ens re agrupem tornem a tirar fins a la següent encreuament on ens hem d’esperar per tal d’indicar el camí. Des d’aquí ja no hi ha cap desviament fins a dalt de tot del Pla de la Calma. Així que xino xano anem pujant l’Esteve i jo per una banda i en Maes i en Pau per una altre. Deu ni do amb les pujadetes del 15%-20% de desnivell. El pitjor no son les rampes sinó el mal estat d’aquestes; terreny erosionat per l’aigua, força sots i pedres feien d’aquestes unes pujades molt dures. Abans d’arribar a dalt fem unes esses en pujadeta no gaire pronunciades on aprofitem per menjar una barreta de cereals i un cop a dalt toca esperar la reagrupament.
Calculem q ens haurem d’esperar 3/4 - 1h i no anem equivocats per això ens relaxem una mica, ens posem a l’ombra i contemplem el paisatge paradisíac. Mentrestant al mòbil treia fum amb la notícia que en Rossi s’havia petat, tíbia i peroné down i adéu a la temporada i al mundial :_(

En Maes i en Pau seguien pujant i en una d’aquestes pujades malparides de pedres i roderes havien hagut de posar el peu a terra i continuar pujant a peu cosa que crema de sobre manera i passa factura com així ha estat. En Maes no estava en plena forma, el monòleg d’anit al Berlín i les poques hores de son feia que no estigués en plenes facultats d’ afrontar la jornada cicloturista. Això i la calor insoportable sumat a que l’aigua era calenta i la deshidratació va fer que arribés a dalt realment fos. Vam descansar una mica i vam continuar mig planejant mig acabant de pujar al restaurant i un cop aquí la ruta seguia per muntanya i amunt però vam decidir que ja n’hi havia prou. Portàvem més de 40km i la baixada per carretera era el més assenyat per posar fi a la ruta.

Així que ens deixem anar, sense pedalar i ràpidament agafem els 50km/h, anem junts i fent les corbes fins a baix, passem per la Trauna, Montseny, sant esteve i parada tècnica a casa l’Esteve on ens treu el limon&nada i nosaltres ens quedem amb el limón i ell amb la nada xDDDDDDD. Estem una hora xerrant de lo maca q era la ruta i del merda de mòbil que s’ha comprat en Pau (N1) i llavors ja tornem cap a casa.

Perfil de la ruta:

Informació de la Ruta
Palautordera - Vallfornés - La Calma - Collformic - Palautordera

El repte no es amb quin temps pujes, sinó pujar-hi :)

La setmana vinent ens veiem a la Borregos de Cardedeu

Salut i pedals!!!

6 comentarios:

1. M'agrada la frase... "El repte no és amb quin temps pujes, sinó pujar-hi :)" i un cop a dalt et sents el més satisfet del món mundial a que si? :D
    També podies haver possat que... a diferència vostre, em falta molt de rodatge!!! ja s'anirà agafant... ara que volstres esteu que us sortiu! MACHINES!
    La ruta molt wapa... s'ha de repetir un altre dia, perquè les vistes un cop a dalt al pla de la Calma, no tenen preu! llàstima que estava massa petat per gaudir-les, com vosatres. En fiii ens veiem als Borregos diumenge! A TOPEEEEEE BIKERSSS!

ResponderEliminar
  2. Realment la diferencia es l'entreno, nosaltres sortim un parell de cops per setmana i el dissabte i vulguis o no es nota. Quan portes un temps així s'ha de notar sino malament xD.
    Aquest esport no té secret, surt tires, no surts pateixis i amb el temps obtens els resultats.
    Per obligacions a vegades no pots però es el que hi ha. Realment la ruta a mi em va agradar molt, una altre setmana en tinc una pensada del montnegre que pujes a collsacreu. Es menys dura que aquesta, ja en parlarem. Salut !!!

3. BONA CORNICA.
    Com be dieu "El repte no és amb quin temps pujes, sinó pujar-hi" bona frase, i tan certa com "Per obligacions a vegades no pots però es el que hi ha".
    Aquets dilluns... oju dilluns no puc, rac1. Bueno dimarts ja acabare de posar a to la proflex i tota la semana amb bici, currar alguna sortida, si no al final quedare com soc, un putu margi que no surt amb bici amb els seus amics perque no aguanta el seu nivell.
    Conclusio, a posarsi sa dit!

ResponderEliminar
  4. hola companys!!! molt be, eu fet una volta molt maca, aveure si algun dia la puc fer amb vosaltres?cuan una colla d'amics fa una sortida amb bici no es tracta de fer carreres si no de pasar-ho la mes divertit possible i el companyarisme es molt important!!! vosaltres sou una colla collonuda!!! ja ens veurem...

5. Per la Traüna no hi vam passar pas, no diguis mentides Jordi!