lunes, 12 de julio de 2010

Ascens al Turó de l'Home

Després d'uns dies de descans merescut per la insuportable calor decidim fer un ascens al turó per preparar-nos per la massaiada del dia 30. Hem de quedar d'hora per evitar el màxim les hores on el sol apreta, no serà fàcil però ho intentarem.
Quedem diumenge a les 7 a la benzinera Octano. Això comporta llevar-me a les 6 i començar el protocol, vestir-me preparar-me els bidions, posar-me crema solar (imprescindible per albins com jo) i el més complicat de tot intentar ingerir algo per no pillar cap pàjara. (Les pàjaras els hi deixo a l'Esteve i a en Pau !!! xDDD) Després de tot això em presento a les 07:05 a la octano i ja hi son tots només falto jo. Avui som quatre, en Pau, en Monrabà, l'Esteve i jo. 07:10 comencem l'ascens.
El sol ja fa acte de presencia però de moment encara no escalfa, pugem cap a la Ermita de Santa Magdalena, Mosqueroles i enfilem cap a Can Riera Ciuret. Al capdamunt fem reagrupament i la foto de rigor. Queda molt però hi ha bones sensacions.

Just abans d'arribar a Can Rirea Ciuret agafem un desvio a la dreta que ens portarà cap a l'Estany de Viada. Abans d'arribar-hi hi ha dues rampes del 15% i 18% amb pedres i roderes que ens posen a prova i ens les petem de basto. Un cop superades continuem per la pista i fem una foto del turó que es continua veient lluny lluny.

Un cop passat l'Estany just abans d'arribar al mirador tornem a fer reagrupament i ens preparem per fer els últims 7km en un asfalt pesat i enganxador. Cadascú al seu ritme va pujant i hi ha força trànsit, gent a peu, amb bici de muntanya i carretera, cotxes, etc. Sembla la rambla tu !! Anem fent i deu ni do, la cosa puja, uns 400 m en 7km. Lo pitjor es que el sol ja apreta molt, i anem força secs d'aigua però posem la resta i amb menys d'hora hora acabem fent aquest últim esforç i es que el garmin ho diu tot. Des de la octano al turó, 1574m de pujada i 26m de baixada.

Un cop a dalt ens fotem un plàtan sense aigua anem molt secs, reposem una mica, fem quatre fotos i baixem.

En Monrabà té una mica de pressa i decideix baixar per carretera, nosaltres baixarem per on hem pujat xino xano. Mentre baixem shshshshshssh, punxasso! L'Esteve perd potència i hem de parar un moment a canviar la càmera.

Sense problemes la canviem i baixem fins al punt de partida on ens dividim i quedem que cadascú mirarà el partit del Barça de la final del Mundial a casa ja que hem quedat força petats. Un cop a casa, hidratació i dutxa fresca, a dinar i Teledeporte amb el Tour a tope, on a la primera etapa de muntanya l’Amstrong diu adeeeeeu.

Track de la ruta

Ens veiem el dia 30 al turó!
Salut i bones vacances !!!