martes, 10 de mayo de 2011

Terra de Remences 2011

Èxit rotund a Terra de Remences i no es novetat per això la grandesa d'aquesta cursa.
La sortida es donava el diumenge 8 de maig i nosaltres el dissabte dia 7 ben dinat ja posàvem rumb cap Olot amb la idea d'anar a estirar cames i buscar el dorsal. La tarda estava complicada, la pluja estava fent acte de presencia, i el que vam fer va ser acomodar-nos al hotel i amb la calma anar a buscar els dorsals.

Tot estava a punt pel gran dia... fins i tot el cel amenaçador ...

A dins del pavelló els stands ben posats i papers amb informació a dojo de productes i/o informació de properes marxes... Era divendres i ja hi havia un ambient especial, molta gent i només eren les 6 de la tarda. Et fas una idea de com pot ser el dia de demà...

Molt bona representació del CC Sant Celoni amb 41 ciclistes!

Per tant diploma al canto!

Un cop ens han donat les bosses amb obsequis i tota la info a dins es hora de passar revista i preparar-ho tot per demà. Quin tio !!!!

La bici amb el dorsal col·locat...

Un cop tot preparat ens arreglem i sortim a sopar. Com si d'una parella es tractés anem a passejar per estirar cames (aprofitant que el temps acompanya, ara si) i sopem en un bar mentres observem que aquest any la Feria d'Abril es fa al Pizjuan...

A les 12 a fer nonetes com els nois bons i el despertador son a les 6.
Ens vestim i cap a Sant Esteve d'en Bas hi falta gent. Al arribar ja s'ensuma aquell ambient de dia gran, de ciclisme en estat pur, moltissims cotxes amb baques arriben de tot arreu i el problema es col·locar-los a tots dins d'un poblet com aquest. Per sort hem arribat molt bé (és el que té sortir d'Olot i no de Sant Celoni) i podem aparcar al costat del pavelló. Ens fotem un café i una pasta i anem cap a la sortida, no hi ha ningú !! jajaj

Tothom diu que ha haver de sortir del galliner des del quinto pino i nosaltres podiem escollir lloc, no ens vam posar al principi però si força endavant per evitar possibles embussos d'última hora. Vam passar la hora d'espera anar xerrant i mirant com s'omplia el carrero preparat.
Un cop ple, i just abans de la sortida feia una goig impressionant !!! Adjunto una foto d'antanyo que perfectament podria ser la d'aquest any ...
Tot i la previsió de pluja el temps ens va respectar i vam poder sortir amb maillot curt aixo si, els manguitos i el xubasquero no podien faltar.

Per entretenir el personal el dj posant temazos d'antanyo, saturday night entre d'altres... jaja i arribada d'en Xavi Tondo (Team Movistar), que com a convidat farà gran part del recorregut de la cursa. Unes paraules del gran corredor i l'hora que s'acosta ...

Hi havia participants il·lustres com el propi Xavi Tondo, Joan Llaneras, Carles Torrent, Marc Coma (Raid Motos), Xavier Pons, (Raid Cotxes) o Marcel Zamora.

Els nervis i les ganes de pixar augmenten exponencialment i no podem marxar, tenim 3000 tios darrere i pels laterals esta a tope. Estem encaixonats !!! Que comenci jaaaaaaaaaaa.

08:00, cuet enlaire i comença Terra de Remences 2011 !!!!

A la foto es pot veure a l'Esteve en primer pla i a mi just a sota l'arc (el maillot de salicru) no té pèrdua jaja.

Sortida sense incidents que ja es molt, amb la quantiat de bicis i rodes que es colaven per llocs on no entraves no se com no passen més coses. A la part davantera gas a tota pastilla.

95 o 175km per davant i baxem a Preses direcció a Olot a mes de 50km/h. Cert es que en peloton es roda més depressa però com apretava la gent i acabavem de començar !!! Primers 20km que faig amb 30' i una mitja de 36km/h. Excel·lent la organització, carreteres tallades, voluntaris i mossos d'esquadre faciliten enormament les coses. I rodar amb tanta gent animant als vorals de la carretera t'emociona, almenys a mi al ser la primera cicloturista em va tocar la fibra!!

A la "tete de la curse" en Xavi Tondo lidera el pilot... cap al primer port del dia Capçacosta.

8'50km de port que faig amb 30 minuts i parant al primer avituallament situat al cim. No pujo ràpid pero tampoc excessivament lent. El grup s'ha estirat força i cadascú puja com pot. Un parell de taronjes, aigua i mentres mirava un lloc discret per fer una pixaradeta veig que arriba en Monrabà. Havíem quedat a la sortida però va ser impossible trobar-nos ... Ell no para amb lo qual començem el descens, descens i fals pla de baixada que ens portarà cap a Ripoll.

Important trobar un bon grup i rodar junts per guardar forces i sobretot per anar ràpids, si no a aquests trams de rectes tan llargues i sol, et cremes el màxim. Per sort un gran pilot ens va portar en volandes cap a ripoll a una mitja de 38km/h fem els 22km del tercer tram.

A Ripoll començava el 2 port del dia Coll de Canes de 15 km. Un primer tram de 8km més durs, avituallament i llavors la resta mes suau amb una pendent mitja del 3% i rampes màximes del 9%. El port començava amb alegria, les fotògrafes de Ripoll animàven el personal amb el seu cos d'escàndol i s'emportaven algun que altre "piropo" jajaja. A l'arribada es podia comprobar que ningú va perdre detall.... Tornant al tema ... el port el vam coronar amb 40 minuts i una mitja de 22km/h parant això si a fer el pam'tumàquet que hi havia a mig port.

Al cim, el tram complicat, rapidissima baixada cap a Vallfogona i Olot, encadenant corves afagem els 75km/h !!! Ja ho tenim (penso) al fer la curta no em queda cap més port (gl Bracons). Aquests 30km es fan força ràpids contant que n'hi ha gairebé 20 de baixada, els fem amb una mitja de 41km/h empleiant-hi 42 minuts. La part final d'aquest tram es un fals pla que amb 90km a les cames pica una mica tot i que realment em sentia genial, molt bones sensacions durant tota la cursa.

Allà ens separem, companys tiren cap a la ruta llarga que de seguida els porta a Bracons. Per la nostra part arribem al pavelló esprintant i es que veure molta gent a l'arribada animant i aplaudint no queda més ous, instintivament t'alces i apretes el que puguis. Passem pel control de xip amb un temps de 3h 12' real i 2h 59' pedalant amb una mitja de 31.7km/h. Molt content realment estic joiós no em pensava que m'anés tant bé, pensava patir molt més.

Primer cicloturista al sac !!! No serà la última.

Al pavelló ens reunim amb l'Ignasi que ha tingut la mala sort de tenir una topada amb un ciclista que li ha causat l'abandó al tenir un radi petat i un altre de torçat. Estava que treia foc pels queixals fins i tot ahir dilluns al curru jajaja. "Relajat fiera".

Encara queda una estona perquè les màquines que han anat a fer la llarga arribin amb lo qual menjem algo i jo em vaig a dutxar. Amb la bici guardada i net i polit anem xerrant amb un i altre. Als voltants de la 1 anuncien que estan a punt d'arribar els primers de la llarga, impressionant !!! Anem a la meta i anem mirant com enten ... 175km i segueixen entrant al sprint ! Llançats per les motos dels mossos d'esquadra fan un espectable molt gran.

En una d'aquesta arriba l'Esteve!!!.

Bua anava a fondo i no vaig tenir temps de pillar-lo. De totes maneres es veu clar q es ell. El casco el delata... jajaj!!! Es broma Toad.

Arriba juntament amb en Ramón, amb un temps espectacular unes 5h 20'. Vaya màquines.
S'hidraten i descansen un mica i un cop han menjat una mica i després de la ruta de recollida de maillots i tal decidim posar punt i final al cap de setmana.

Ho carreguem tot al cotxe i cap a casa hi falta gent.
Des d'aquí felicitar a tota l'organització de la marxa. Des del primer voluntari fins a l'últim que desinstarassadament ens fan passar a tots una excelent jornada. Destacar també el gran desplagament de mossos d'esquadre a tots els pobles per on discorria la marxa.

M'havien parlat molt bé d'aquesta cursa a nivell estatal i ara seré jo qui la recomani. L'any que ve tornaré i intentaré fer la llarga, aquesta tal Bracons s'ha de conèixer...

Perfil

Diploma.

Garmin Report

Aprofito per recordar el ciclista de Leopard Trek que aquest dilluns es ha deixat a causa d'un greu accident en la tercera etapa del Giro... Descansa en Wouter Weylandt.

Salut i "cuidado".

7 comentarios:

1. Impresionante las aventuras que os marcais por ahí, y madre mia si que vais rapido vosotros, menudas medias os sacais! Espero que mordais polvo en los pedales de lava, almenos bajando jajajaja, porque subiendo me petareis finamente!
    Besos y como dices! Salud y "cuidado", no me bajes tan rapido por carretera hombre de Dios! que eso no puede ser nada bueno!

ResponderEliminar
  2. Va anar molt be la pedalada!! Per mi també va ser la primera i estic content de que hagi sigut aquesta, sempre tindre el bon record!! Quan vaig arribar a meta et vaig veure molt content Jordi i jo tb mi vaig ficar encara que estava una mica desidratat xD!!!

Lalas en los pedales de lava traete un par o tres de pegatinas para la bici por si te las arrancamos!! xDDDD

3. Molt bé Jordi, Remences es una bona marxa tant per iniciarse, com per fer-la sencera. D'un idó l'amic Esteve, està que se surt, 5'20 es un temps bonissim. Ens veiem per la zona. Salut.

ResponderEliminar
  4. Va anar molt be la pedalada!! Per mi també va ser la primera i estic content de que hagi sigut aquesta, sempre tindre el bon record!! Quan vaig arribar a meta et vaig veure molt content Jordi i jo tb mi vaig ficar encara que estava una mica desidratat xD!!!

5. Joan es el que te entrenar amb els QH que estem en plena forma! Sort al rocacorba!!

6. Jajajajaja, llevare un saco lleno de pegatas!
    Pero todas del R.Madrid, que se que soys muy fans!

ResponderEliminar
  7. Jordi... quina punyetera enveja que em feu..... quina xulada Remences.. però vosaltres la feu en moto!!! Que bèsties.... contenta de saber que tot segueix en ordre i que vas cumplint els objectius de l'any. Ànim i que no decaigui!! I milers de gràcies x llegir-me i animar-me ;-)